Strona główna » 8. Rajd Lotos Baltic Cup - trasa + zmiany w regulaminie RSMP, RPP i RD-3L

8. Rajd Lotos Baltic Cup - trasa + zmiany w regulaminie RSMP, RPP i RD-3L


Wielkimi krokami zbliża się inauguracja sezonu 2012 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski i Rajdowym Pucharze Polski. Tak samo jak w zeszłym roku, rywalizacja rozpocznie się od Rajdu Lotos Baltic Cup, który będzie rozgrywany na Pomorzu, na terenie powiatów gdańskiego, kartuskiego i wejherowskiego w dniach 17-19 lutego.

Wszyscy, od organizatorów począwszy, a na kibicach skończywszy, liczą na prawdziwie zimowe warunki – takie same jakich mogli doświadczyć podczas ubiegłorocznego rajdu. Z pewnością doda to rywalizacji dodatkowego kolorytu, zwłaszcza, że na Rajdzie Lotos Baltic Cup dopuszczone jest korzystanie z opon z kolcami na śniegu (oprócz rozgrywanego w zamkniętym pomieszczeniu prologu).

rajd lotos gagacki
Marcin Gagacki podczas ubiegłorocznego Rajdu Lotos (fot. Arkadiusz Bar).

Trasa 8. Rajdu Lotos Baltic Cup

Tegoroczny regulamin RSMP wymaga, aby łączna długość kilometrów oesowych wynosiła co najmniej 180 km. W porównaniu do zeszłego roku organizatorzy Rajdu Lotos Baltic Cup wprowadzili trzy nowe odcinki (w sumie będzie 13 oesów), których łączna długość będzie wynosić 183 kilometry.

Prolog rozgrywany w hali Ergo Arena będzie tym razem zaliczany do klasyfikacji generalnej. Zwycięzca tego etapu otrzyma Puchar Ministra Sportu i Turystyki (Joanna Mucha objęła patronat honorowy nad rajdem).

Sobota to trzy odcinki pokonywane w dwóch pętlach: Bożepole - 22,57 km, Linia - 14,97 km oraz Luzino – 10,14 km. Podobnie będzie w niedzielę, w dwóch pętlach zawodnicy będą mieli do pokonania następujące odcinki: Kartuzy – 14,76 km, Szemud – 13,30 km, Przyjaźń – 14,98 km.

W niedzielę do zawodników z RSMP dołączą załogi rywalizujące w ramach RPP, które pokonają 5 odcinków specjalnych (nie będą walczyć po raz drugi na oesie Przyjaźń).

ergo arena rajd lotos
Najlepszy zawodnik prologu otrzyma Puchar Ministra Sportu i Turystyki (fot. Arkadiusz Bar). 

Zmiany w regulaminie RSMP

Warto przypomnieć, że PZM opublikował nowy regulamin RSMP, RPP i RD-3L (Rajdowy Debiut określany mianem rajdowej trzeciej ligi). W przepisach pojawiło się kilka istotnych zmian.

Zacznijmy od Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Po pierwsze zmieniły się klasy. Od nowego samochody będą grupowane w następujący sposób:

  • Klasa 2 - samochody S2000-Rally 1.6T (max. średnica wewnętrzna wlotu powietrza do sprężarki wynosi 30mm), samochody S2000-Rally 2.0, samochody Grupy R4;
  • Klasa 3 - samochody Grupy N powyżej 2000 cm3 (aktualny N4);
  • Klasa 4 - samochody RGT;
  • Klasa 5 - samochody Grupy A powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3, samochody Super 1600, samochody R2C powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3, samochody R3C powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3, samochody R3T do 1600 cm3 / nominalna, samochody R3D do 2000 cm3 / nominalna;
  • Klasa 6 - samochody Grupy A powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3, samochody R2B powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3, samochody Kit-car powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3;
  • Klasa 7 - samochody Grupy A do 1400 cm3, samochody Kit-car do 1400 cm3;
  • Klasa 8 - samochody Grupy N powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3;
  • Klasa 9 - samochody Grupy N powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3, samochody R1B powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3;
  • Klasa 10 - samochody Grupy N do 1400 cm3, samochody R1A do 1400 cm3;
  • Klasy narodowe: Open, HR, HR-P.

Inne zmiany, oprócz wspomnianego już wymogu min. 180 km oesowych, dotyczą:

  • przedłużenia czasu na zapoznanie z trasą;
  • braku obowiązku organizacji odcinka testowego;
  • zmiany systemu zgłoszeń (wprowadzono rejestrację internetową);
  • podniesienia kwot wpisowego;
  • braku nagród dla zawodników korzystających z systemu SuperRally drugiego dnia zawodów, którzy mimo to znajdą się na podium swojej klasy.
rajd lotos skoda
Nowy regulamin RSMP wprowadził między innymi nowy podział samochodów na klasy (fot. rajdlotos.pl).

Nowy regulamin w RPP i RD-3L

W RPP 2012 runda musi mieć co najmniej 80 km odcinków specjalnych z tolerancją +/-10%. Rundy RPP będą rozgrywane w sobotę. W przypadku łączonych rund z RSMP będą rozgrywane pierwszego lub drugiego dnia zmagań, w zależności od formatu rundy RSMP. W rywalizacji będą mogły brać udział samochody grupy R. Klasy będą takie same jak w RSMP, z tym że dodatkową będą utworzone także: klasa 5 Astra, N4/31 oraz klasa E30.

Zgłoszenia do RPP również odbywają się za pośrednictwem Internetu. Wpisowe będzie dla większości zawodników wynosić 1300 zł (700 zł dla kierowców ubiegających się o licencję R1, a 2200 zł dla startujących w klasie N4/31). W Rajdowym Pucharze Polski 2012 będzie obowiązkowy system HANS, a do klasyfikacji zaliczane będzie 6 najlepszych wyników.

hd-wideo

See video