Strona główna » Folkrace Oponeo Cup 2015 z nową klasą Seicento Cup!

Folkrace Oponeo Cup 2015 z nową klasą Seicento Cup!


Pierwsza tegoroczna runda Folkrace Oponeo Cup zbliża się wielkimi krokami. Tak jak w sezonie 2014 zawody będą rozgrywane na torze przy ulicy Bielańskiej w Toruniu. Organizatorzy pracują w pocie czoła, aby jak najlepiej przygotować obiekt i dopiąć wszystkie przygotowania na ostatni guzik.

Organizatorzy cyklu Folkrace (Marcin Gagacki i Marcin Bilski) zaplanowali kilka nowości. Jedną z nich jest nowa klasa pucharowa – Seicento Cup. Jest ona skierowania głównie do debiutantów (młodych kierowców) i zawodników, dla których wyższe klasy są poza zasięgiem finansowym. Starty w Seicento Cup w założeniu mają być jak najtańsze. Do startów będą dopuszczone modele FIAT SEICENTO i CIENQUECENTO o pojemności silnika do 1108 cm3 homologowane w grupie N.

folkrace oponeo cup seicento

Jaki samochód przygotować?

Samochody wystawione do rywalizacji w Seicento Cup będą niemal całkowicie seryjne. Obniży to ich koszty budowy i użytkowania. Dopuszczalne będą jedynie modyfikacje zawieszenia. Silniki i przeniesienie napędu muszą pozostać seryjne (szczegółowe wytyczne znajdują się w regulaminie na stronie www.folkrace.pl).

Każdy samochód startujący w Folkrace obowiązkowo musi być wyposażone w elementy zapewniające bezpieczeństwo (klatka bezpieczeństwa zgodna z załącznikiem J, fotel homologowany, pasy 4 punktowe, oklejenie szyb folią bezpieczeństwa, siatka bezpieczeństwa od strony kierowcy – dopuszczalne są elementy, który utraciły homologację). Organizatorzy postanowili, że w Seicento Cup będą stosowane opony cywilne z homologacją E i w jednym rozmiarze. Ma to jeszcze bardziej ograniczyć koszty startów.

Pojazd gotowy do startu wraz z kierowcą musi mieć minimalną masę 800kg. Ma to dodatkowo wyrównać szanse wszystkich zawodników.

folkrace oponeo cup klasa seicento

Zapowiada się ciekawa rywalizacja

Reanimacja dyscypliny Folkrace w Polsce okazała się strzałem w dziesiątkę. Organizatorzy liczą, że po udanym sezonie 2014, klasa Seicento Cup przyciągnie jeszcze więcej zawodników do cyklu i umocni pozycję imprezy w polskim motorsporcie.

Klasy markowe cieszą się dużą popularnością, o czym świadczą zeszłoroczne zmagania zawodników w klasie BMW E36. Gacek i Biluch są przekonani, że nowa klasa zagwarantuje zaciętą i widowiskową walkę od startu do mety. Niskie koszty budowy i równe szanse sprzętowe sprawią, że decydujące będą umiejętności, odwaga i determinacja zawodnika a nie zasobność jego portfela.

Organizatorzy mają już wstępną listę zawodników zainteresowanych startem w Seicento Cup, co pozwala spodziewać się dobrej frekwencji. W razie pytań prosimy o kontakt z organizatorami, którzy chętnie przybliżą zainteresowanym wszelkie szczegóły związane z Folkrace Oponeo Cup.

hd-wideo

See video